reklama

Hon na ovcu a Tancuj, tancuj, tancuj

Knihy, ktoré som musel dočítať. Haruki Murakami – súčasný japonský spisovateľ sa v týchto knihách  ponoril do sveta sna, fantázie a úžasného opisu spoločnosti a krajiny. Nebudem sa venovať deju. To si prečítajte, ale skôr opisom vecí, doby, dejov, alebo krajiny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Ak sa začítate do týchto kníh, ste už jednou nohou v Japonsku. Spoznávate kultúru, krajinu a dobu, v ktorej sa príbeh odohráva. Jeho opisy sú detailné, nie však zdĺhavé. Jednoducho tak akurát. Odrazu sa ocitnete v Japonsku 60., 70., 80. rokov. Znie vám hudba vtedajšej doby, ktorú počúvala mládež a máte chuť siahnuť po týchto skladbách, ktoré autor v knihe spomína.

Aj ja som sa vrátil do týchto rokov a znovu si vypočul Rolling Stones, Jacksona, Duran Duran atď.. Bol to veľmi príjemný nostalgický návrat. Čo ma však zaujalo ešte viac, bol popis doby a jeho paralela s našou dobou. Udalosti doby plynú v pozadí príbehu. No nemôžete ich len tak preskočiť, alebo si ich nevšimnúť. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Popis rozvinutého kapitalizmu a princípu jeho fungovania je napísaný trefne a zrozumiteľne. Situácia sa nezmenila ani v spoločnosti, v ktorej nastupujú rýchloobčerstvenia a iné vymoženosti rýchleho rozvoja kapitalizmu. Autor zjavne pohŕda takýmto druhom stravovania a len varí a varí a to dokonca zdravo J.

Osoba príbehu, ktorej časť jeho životnej popisuje autor, je naozaj postava, ktorej by sme mohli aj trochu závidieť. Závidieť jej pokoj. Krajinu, ktorú opisuje autor tak, že ju máte pred očami a už si idete kúpiť letenku, len aby ste spoznali mestá, alebo vidiek, ktorý sa vám vynára rovno pred očami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Máte chuť ísť pátrať po príbehu a miestach, ktoré sa v ňom opisujú. Knihy majú síce nádych temna, ale akosi vám to nevadí. Smrť sa tu berie ako prirodzená súčasť života. Knihy by som prirovnal tak trochu k seriálu od Davida Lyncha - Twin peaks. Snový svet autora prechádza do reality a naopak. Čitateľ sa dostane zopár krát do pomykova, čo je sen – fantázia – skutočnosť.

Sú to príjemné knihy a dobre sa mi čítali. Nedali sa len tak ľahko odložiť rozčítané. Moja fantázia si znovu prišla na svoje a predstavivosť začala pracovať na plné obrátky. V ušiach mi znela hudba príbehov a pred očami som mal krajinu, v ktorej sa dej odohrával. Knihy ma zároveň prostredníctvom hudby, ktorú autor opisuje vrátili do detstva, pretože niektoré zo skladieb som vtedy počúval.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po týchto knihách má chuť človek všetko zahodiť za hlavu a ísť na dvoj-troj mesačnú dovolenku a cestovať, spoznávať , jednoducho vychutnávať si život. Dej je síce plný melanchólie a zvláštnych udalostí, no namiesto depresie som skôr začal uvažovať nad hodnotami života ako takého.

Gabriel Huraj

Gabriel Huraj

Bloger 
  • Počet článkov:  185
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Je množstvo vecí a udalostí, ktoré každodenne prežívam. O niektoré pocity a postrehy sa chcem podeliť ajs vami a spoznať váš názor. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu