reklama

Móda, pohoda a spoločnosť konzumu

Tepláky, staré tričká, pohodlné nohavice – hoci sprané, ale čisté a pohodlné. Ktovie, koľko z nás niekedy oľutovalo vyhodiť tieto staré a nepotrebné ošatenie, pretože už vyšlo z módy a ostatní by nás ohovorili, že nemáme na nič moderné. Respektíve, že sme ako takí šupáci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Tiež mám zopár starých kúskov. Možno už aj archívnych, či z bývalého TUZEXU, alebo z LUXUSU a pod. Tieto veci mi vydržali aj 15 či 20 rokov. Sú síce sprané a do spoločnosti sa vraj nehodia, ale mne sa ich vôbec nechce vyhodiť. Cítim sa v nich super a kašlem na módu a spoločenský názor. Nemám záujem o hodnotenie môjho zovňajšku. Štýl už nemením takmer 20 rokov a som s ním spokojný.

Problémom je, že niektorí ma za to odsudzujú. Veď reprezentuješ, chodíš do spoločnosti, tak musíš kráčať s dobou. Ale ja jednoducho nechcem. Mám svoje obľúbené obleky, topánky, vetrovky... módne spoločnosti veľmi na mne nezarobia,  no čo už. Som tak trošku aj enviromentalista, ale len trošku a som si vedomý, že každou kúpou nejakého zbytočného tovaru, či oblečenia podľa najnovšej módy, škodím aj našej prírode. Beriem to z tej lepšej stránky. Radšej dám peniaze za nejaké divadlo, návštevu hradu, či prechádzku v lese  a prejdem sa tam v tých mojich starých pohodlných gatiach s ošúchaným klobúkom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stále to však budem ja a vždy nové oblečenie podľa najnovšej módy mi môže byť ukradnuté. Áno, kúpim si aj niečo nové, ale ak to nevyhnutne potrebujem a nie iba pre to, aby som šiel s, dobou a aby sa mi to hromadilo v šatníku. Za vrchol nevkusu považujem plesy a vyjadrenie dám ktoré dajú za nejaké šaty tisíce a sú len na jedno použitie, aby ich kolegyne neohovárali, že to mali dvakrát na sebe.

Každý má právo na svoj konzum, ale potom nech sa na nás, praktikov, pozerajú tými istými očami ako na ostatných, hoci nejdeme podľa najnovšej módy a nosíme ležérne veci, v ktorých sa cítime pohodlne.

PS: Vážení chlapi, aj vaše manželky či priateľky to musia sem tam „prehrýzť“? J

Gabriel Huraj

Gabriel Huraj

Bloger 
  • Počet článkov:  185
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Je množstvo vecí a udalostí, ktoré každodenne prežívam. O niektoré pocity a postrehy sa chcem podeliť ajs vami a spoznať váš názor. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu