reklama

Slovensko – veľmoc minerálok , alebo všetko je tu drahé

Začal som len tak porovnávať ceny u nás a v zahraničí. Tento rok som si obzvlášť obľúbil tento hypermarketový šport porovnávania cien. Len tak pre srandu, či naozaj sme rovnocenný partner pre tú našu Európu. My sme nielen rovnocenní, ale ešte drahší.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Kam sa hrabú Taliani. Na Sicílii majú síce málo vody, ale dvojlitrové minerálky tam kúpite od 0,20 €. U nás nič také nehrozí. Sme síce veľmoc minerálnych prameňov, ale to sa na cene akosi neodzrkadľuje. Ešteže máme pitnú vodu v kohútikoch. V Paríži som bol na kávičku, človek si pomyslí, bude to drahé. Centrum, kaviarnička, platil som 1,8 €,  tak už som nechal ten tringelt. Bol som v Prešove či v našej milej Blave a bol to zázrak nájsť kávu do 1,2 €. Začal som používať rozum a zašiel som do vysokoškolského bufetu. Tam je ešte stále káva za 0,30 € .Jednoducho študenti. V Bruseli na konferencii v EP sme šli do bufetu. Peňaženka nachystaná – bude to riadna pálka, veď sme v Belgicku. Nebola. Za tri pivá a dve kávy som zaplatil 4,8 €. Neviem, ako k tejto sume prišli, ale potešila ma J.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

My sme krajina extrémov. Máme dôchodcov, ktorí dokážu prežiť zo svojich dôchodkov a mnohí ešte aj z toho mála dokážu ušetriť nejaké to euro. Nestarajú sa o to, že podľa EÚ žijú pod hranicou chudoby. Prežijú.

Jedno, čo ma naozaj vie naštvať (myslím ako zberateľa a nie životnú potrebu) je aj cena kindervajec J. V Nemecku vo Francúzsku či Taliansku stojí od 0,45 € do 0,65 €. U nás je to od 0,87 €, ak náhodou nie je nejaká akcia. Prečo vlastne všetci chcú na nás tak okato zarobiť? Žeby to bolo naozaj preto, že sme ticho?Je pravda, že ticho lieči, ale keď je ho až príliš veľa, je na mieste otázka: Žijeme vôbec?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie, my len prežívame. Gréci, Španieli, Portugalci, Taliani ..... už ani neviem kto, tak oni si žijú a užívajú. Postupne, ale isto robia z € menu s čím ďalej nižšou hodnotou.  A my len platíme za všetko. Tak nás to naučili.

My -  veľmoc na minerálky, len pozorujeme a hádžeme do tej vody, ktorá od nás odteká všetko naše bohatstvo, morálku, kultúru aj tú poslednú hrdosť, čo v nás ostala. Kedy to skončí? Keď budeme vedieť, že v bankách nemáme už nič cenné, budeme mať holé r.te a keď začne boj o vodu?

Tak dúfam, že Mikuláš mi prinesie aspoň nejaké to vajce J. Veď som nebol až taký zlý. Aj keď možno by som bral viac to uhlie. Predsa aj to kúrenie podraželo J. Tak vám želám bohatého Mikuláša a nemyslím tým iba hmotné statky, z ktorých sa priberá.

Gabriel Huraj

Gabriel Huraj

Bloger 
  • Počet článkov:  185
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Je množstvo vecí a udalostí, ktoré každodenne prežívam. O niektoré pocity a postrehy sa chcem podeliť ajs vami a spoznať váš názor. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu