Žiť na dlh sa oplatí

Autor: Gabriel Huraj | 11.9.2011 o 14:02 | Karma článku: 7,00 | Prečítané:  1293x

Aspoň podľa EÚ a našich politikov. Nemám nič proti tomu, ak si niekto zoberie pôžičku na podnikanie a spláca ju. No keď prídu problémy, veritelia nemajú zľutovanie. EÚ aj svetové ekonomiky na čele s USA len dajú pokyn do tlačiarničky a tlačia peniažky.

Peniaze sa znovu rozkotúľajú a pravdepodobne sa rútime do hyperinflácie. Úplne otvorená ekonomika na trhovom princípe asi nie je to pravé orechové. Vývoj ide naozaj po špirále a jednoducho k veľkej ekonomickej a zároveň aj sociálnej kríze sa blížime značnou rýchlosťou. Regulované ekonomiky majú miernu výhodu pred otvorenými.

Socialistický systém so svojou reguláciou tiež skrachoval. Najlepší by bol prienik týchto dvoch množín premenných. Jednoducho, určitá regulácia vo výrobe musí nastať. Autá, biela a čierna technika sa nedá donekonečna vyrábať vo vysokých počtoch. Neviem o tom, aby si niekto kupoval TV každý mesiac, alebo auto každý rok. Dokonca aj tí najbohatší si to nekupujú a to nie preto, žeby na to nemali, ale jednoducho to nepotrebujú.

Namiesto neustálej nadmernej produkcie by sa mala zaviesť určitá regulácia. Radšej menej kvalitných výrobkov, hoci aj na úkor vyššej ceny, ale so zabezpečeným servisom. Máme TV, ktoré fungujú aj 30 rokov bez opravy. Sú staré, nemajú súčasné parametre, ale fungujú. Podobne je to napríklad s produkciou mobilov, bielej techniky a pod. V súčasnosti majú síce záruku dva roky, ale podľa Murphyho zákonov doslúžia akurát dva- tri dni po ukončení tejto záruky. O odevoch sa už radšej vyjadrovať nebudem.

Regulácia na udržanie pracovných miest a trhu je jednoducho potrebná. EÚ ani štáty jednoducho nemôžu žiť neustále na dlh. Ak je kríza, politici  zvyšujú dane práve pracujúcim. To, aby si znížili svoje platy, im ani nenapadne. Štát je však tiež podnik, ktorý musí vedieť hospodáriť. Ak to nevie, je potrebné vymeniť manažment. Odmeny si nezaslúžia a hlavne tak vysoké odmeny.

Počet štátnych inštitúcií je absolútne neprijateľný. Sociálny systém je nespravodlivý voči pracujúcim. Živnostníci sú pre túto spoločnosť iba odpad, hoci od nej takmer nič nežiadajú a práve oni sú tí, ktorí sa dokážu prispôsobovať trhovým podmienkam.

Ešte jedna poznámka k Eurovalu. Ani ja nie som za takúto podporu. Na druhej strane sme však vstúpili do určitého spoločenstva. Ak sme chceli ostať samostatní, nemali sme vstupovať ani do EÚ a ani do Eurozóny. Je rada na politikoch a ekonómoch, aby si to vyriešili, ale nie na úkor pracujúcich. V prvom rade za vzniknutú situáciu sú zodpovedné vlády, pretože klamali a možno aj klamú o celkovej hospodárskej situácii, ktorú tu máme.

Ak nepodporíme Eurova,l budeme čiernou ovcou. Viem si celkom dobre predstaviť, že Nemci by mohli zrušiť W-čko  a Francúzi Pegot. Potom by bolo ešte len srandy. Už vôbec nevravím o eurofondoch. Ak nechceme dávať, nemôžeme chcieť ani dostávať. Prioritne čerpáme z nemeckých a francúzskych príspevkov, teda práve od krajín, na ktoré sme najviac naviazaní a môže sa nám naša spurnosť vypomstiť.

Áno, som proti Eurovalu, ale zároveň som v určitom celku, do ktorého som vstupoval. Išli sme do manželstva a ostáva nám buď akceptovať to, že nejaký strýko si kúpil luxusné auto a žije nad svoje pomery a my mu pomôžeme. Strýko síce klamal banke o svojej finančnej situácii a zobral si úver, no rodina je tu na to, aby mu pomohla.  Jednoducho mu musíme pripomenúť jeho dlžoby a naučiť ho šetriť aj za cenu represií a predaja majetku. Fínska cesta sa mi zdá celkom O.K. Možno by sme mohli dostať nejaký grécky ostrovček J.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico na sneme opäť útočil aj na médiá

Vo funkcii podpredsedov skončia Dušan Čaplovič a Pavol Paška.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

EKONOMIKA

RegioJet skracuje svoje vlaky do Košíc, na prevádzku má málo vozňov

Jazdiť bude len so siedmimi vozňami.


Už ste čítali?