reklama

Čo som stihol vidieť na Sicílii

Mafia, Krstný otec, pomaranče, citróny, teplo, more, Etna v pohybe a Sicílčania. To všetko som si predstavoval pod pojmom Sicília. Výber tejto destinácie bol viac menej spontánny. Proste sme chceli ísť niekam k moru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Prečítali sme si zopár sprievodcov, zistili čo-to na internete, pozreli si 100 dní v Palerme a išli na Sicíliu. Ešte šťastie, že Etna vybuchla o čosi skôr a my sme mali bezproblémové lety. Palermo nás privítalo teplotnou fackou. Zo Slovenska sme odlietali s nádejou na teplejšie leto a to sa nám aj splnilo. Nebudem písať o rezorte, tie sú zväčša rovnaké. Skôr o Sicílii. Je to ostrov o približne takej rozlohe ako má polovica Slovenska, ale obyvateľov má približne rovnako.

Leteli sme tam s menšími obavami, predsa len,  krstný otec a mafia v nás vyvolávali isté obavy. No musím len konštatovať, že som sa mýlil. Sicílčania boli milí. Ich druhým jazykom bola gestikulácia. To mám na Talianoch rád a Sicílčania to iba potvrdili. Bola naozaj zábava sledovať ich rozhovory. To sa človek nemusí učiť ani jazyk, aby porozumel istým veciam.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V sprievodcoch písali, že Sicília je drahá. Neviem, kedy písali týchto sprievodcov, ale môžem pokojne povedať, že našinec sa tam môže cítiť ako doma. Ceny skoro ako doma a to platí aj reštauráciách. Keď som už pri nich: ak niekedy pôjdete na Sicíliu, nezabudnite si pochutnať na granite, je to vlastne zmrazená ovocná dreň, kde to ovocie aj naozaj je. Bola to lahôdka. Pre milovníkov morských príšer je tu raj na zemi. Aj keď akurát ja tomu veľmi neholdujem.

No nezabudli sme ísť ani na pizzu, bola naozaj vynikajúca. Ochutnali sme aj foccaciu. Caffe tiež nebolo na zahodenie, no objemom skôr pre bábiku. Ja som kávičkár zvyknutý na poriadny hrnčekJ. Taliani ako umelci tisícok druhov káv považujú práve tú malú silnú kávičku za svoj životabudič. Bola naozaj dobrá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z výletov som sa tešil na Etnu. V kútiku duše som aj dúfal, že uvidím pekelné divadlo, ale stará pani si voľajako nechcela odkašľať. Možno nabudúce. Pre mňa bol už zážitok dostať sa do výšky 2965 m v tričku a krátkych nohaviciach.  Za nazberanou lávou mi batoh smrdí doteraz.

V pamäti mi zostanú určite aj ostrovy Vulcano a Lipari. Malebné mestečko Lipari prakticky žije z turizmu a rybolovu. Históriu je tu cítiť na každom rohu. Podarilo sa mi nájsť aj obsidián, čomu som sa potešil ako malé decko. Jeden som si aj kúpil, ale z toho nájdeného mám radosť doteraz. Po návšteve Lipari sme sa vybrali na ostrov Vulcano. To bol jeden z topov Sicílie. Kúpanie sa v sírovom jazierku, opaľovanie sa na čiernej pláži - proste taký malý vulkanický raj.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Musím spomenúť jednu osobu. Málokedy niekoho chválim, ale Karola musím.

Karol a jeho svet.

Doteraz je to jeden z najúžasnejších sprievodcov a chodiacich encyklopédií, akých som poznal. Je síce pravdou, že niektorých účastníkov z prílevu toľkých informácií bolela až hlava, ale to, čo predviedol tento chlapík, bolo na nezaplatenie. Históriu či súčasnosť a jednotlivé súvislosti mal zmáknuté do poslednej bodky. A tak sme len počúvali a počúvali. Pýtať sme sa ani nemuseli, pretože nebolo pomaly ani čo. Ak by nás reprezentovali v zahraničí také osoby ako on, s takými vedomosťami, bol by som len rád. Ak niekedy ešte pôjdem do Turecka či na Sicíliu, budem si žiadať jeho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Palermo bolo také, ako som si ho predstavoval: pekné, ale špinavé. No stálo za to ho navštíviť. Určite nezabudnite na Normanský palác s Palatínskou kaplnkou a Dóm v Palerme. V tejto kaplnke by človek dokázal  presedieť aj hodiny. Pre ľudí s pevnými nervami odporúčam aj krypty kapucínov, v ktorých sa nechali zabalzamovať alebo zmumifikovať kapucíni a bohatí palermskí občania. Proste prezentovali pominuteľnosť v tej najbezprostrednejšej realite. Ak zavítate do Palerma, pripravte sa aj na poriadny adrenalín, ktorý vám hrozí priamo na uliciach. Prednosť, zelená, červená  - všetko jedno.

Na severnom cípe Sicílie nezabudnite ani na Cefalú. Krásne stredoveké mestečko s peknou plážou a nádhernými výhľadmi na pobrežie.

V blízkosti Etny leží Taormina, podobné stredomorské mestečko s gréckym divadlom. Sicília je jednoducho prešpikovaná históriou antického Grécka a Rímskej ríše. Oplatí sa ju vidieť a navštíviť znovu. Dúfam, že sa mi ešte niekedy podarí dostať na Sicíliu a pozrieť si nenavštívené pamiatky a prírodné zákutia.

Jedno, čo však ešte musím vyzdvihnúť, boli animátori v rezorte. Naozaj sme sa veľmi dobre bavili a večer robil výbornú zábavu hlavne Claudio – ich vedúci. Výborne zvládal prácu s publikom a jeho skeče sú nezabudnuteľné.

Obrázok blogu

Lipari - skalné útesy

Obrázok blogu

Kúpanie v sírnom bahne

Obrázok blogu

Pobrežie Lipari

Obrázok blogu

Cefalú

Obrázok blogu

Majestátna Etna

Obrázok blogu

Grécke divadlo v Taormíne

Obrázok blogu

Palermská katedrála

Obrázok blogu

Mozaika Krista v Palatínskej kaplnke

Gabriel Huraj

Gabriel Huraj

Bloger 
  • Počet článkov:  185
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Je množstvo vecí a udalostí, ktoré každodenne prežívam. O niektoré pocity a postrehy sa chcem podeliť ajs vami a spoznať váš názor. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu