Reklamácie a zákazník ako nepodstatný subjekt

Autor: Gabriel Huraj | 12.8.2011 o 19:53 | Karma článku: 8,59 | Prečítané:  2315x

To sa človek natrápi, kým vybaví nejakú reklamáciu. Mám čerstvú  zlú skúsenosť s obchodným elektrodomom NAY. Musím však povedať, že je prvá. Zato taká, ktorá ma odradila od kúpy ďalších výrobkov v tejto sieti. Hodíme reč aj o značkovej firme Baťa – Prešov, či Orange.

Pred časom som kúpil netbook Toshiba NB 200. Tešil som sa, že využijem čas, ktorý strávim cestovaním, na prácu. Batéria má výdrž 9 hodín. Super. Moje problémy začali hneď od momentu kúpy. Pri písaní textu stále preskakoval kurzor. Preinštaloval som operačný systém z XP na Win 7. V návode na obsluhu nepísali, že sa to nesmie. Chyba však nezmizla, tak som ho odniesol na reklamáciu. Prvýkrát mi chybu a reklamáciu uznali. No neodstránili. To som zistil až doma. Nebolo veľa času na ďalšiu reklamáciu, ale našiel som si ho. Prekvapila ma arogancia a doslova podcenenie zákazníka.

Vraj netbooku nič nie je, vraj ho testovali. Môže to byť vraj spôsobené dotykovou myšou na netbooku. A mám ju vraj vypnúť vždy, keď píšem(!). Na moje prekvapenie som sa o to pokúšal a myš sa vypnúť nedá. Tak som ho znovu odniesol reklamovať a znovu mi reklamáciu neuznali, že vraj mám nainštalovať pôvodný operačný systém. To už ma naozaj dožralo. Takí servisní pracovníci Toshiby sú v tomto prípade  obyčajní amatéri. Testovať hardware vie aj malé decko, ale zistiť príčinu problému, to naozaj chce odborníka. Reklamáciu postúpim na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Netbook som nechcel kupovať s v chybnom stave a ani obsluha ma neupozornila na to, že sa nesmie preinštalovať operačný systém, čo je absolútna kravina.

Takýto výrobok by som si v živote nekúpil. Po týchto skúsenostiach s NAY elektrodomom mením firmu. Len pre informáciu – vlastním ich  zlatú kartu, teda počas niekoľkých rokov som tu minul nemálo peňazí. Takáto zlá skúsenosť ma však odradila od ďalších nákupov v tejto spoločnosti. Ak si nevážia klientov, tak odchádzam.

V Nemecku či Rakúsku sa mi toto nikdy nestalo. Tam je zákazník naozaj pánom.  U nás je priorita predaj. Servis už nie je podstatný. Veď potrebujú okamžité zisky a nie budovať si klientelu so svojím dobrým menom. O neochote servisných pracovníkov Toshiby sa nebudem už ani vyjadrovať. U mňa by za takýto prístup dostali okamžitú výpoveď. Kupoval som zatiaľ do firmy iba tri notebooky tejto firmy, ale môžem garantovať, že posledné.

Ďalšou zlou skúsenosťou z takzvaných značkových firiem bola obuv Baťa – Prešov. Nemôžem generalizovať na celé Slovensko, ale s touto predajňou v Prešove som mal pri reklamácii veľmi zlé skúsenosti a moja noha do týchto predajní v rámci celej Európy už nikdy nevkročila. Je to už asi 5 rokov. Kúpil som si zimné poltopánky. Za tri týždne sa prešúchala vnútorná podšívka na členkoch a päte. Prelomila sa koža na pri ohybe v prednej časti topánky. Dôvod neuznania reklamácie bolo vraj nesprávne zašnurovanie topánok. Išlo ma roztrhnúť . Môžem vraj poslať topánky na test do Trenčína. Keď som sa opýtal čo stojí tento test, odpoveď znela - 1200 Sk. Topánky stáli nejakých 1450 Sk. Proste som spravil chybu, že som ich neposlal. Ale v tom momente som jednoducho na to nemal. A tak firma Baťa u mňa skončila. Ktovie, možno za tie roky by som im spravil podstatne inú tržbu ako bola cena tejto nevybavenej reklamácie.

Posledná skúsenosť s veľkými firmami je spred dvoch týždňov. Ešte som sa nestihol sťažovať v Orange, ale to, čo urobili, ma naozaj zarazilo. Pravdepodobne  nejaký zamestnanec zle zrátal faktúry a v jednom mesiaci mi pravdepodobne nestiahli z účtu daný paušál. Moje prekvapenie bolo očividné pri poslednej faktúre, kde sa mi až oči zrazili. Suma bola vyššia, ako som očakával. Orange bez vysvetlenia či ospravedlnenia zmenil mesačnú sumu. Faktúry však ostali pôvodné a staré neopravili. Znovu bez vysvetlenia či ospravedlnenia. Pravdepodobne v budúcnosti zmením operátora.

Jednou z vecí, ktoré by sa mali zmeniť ,je záručná doba. Predĺžiť by sa mala minimálne na 4 roky, bez toho, aby si človek doplácal 10 či 20 %  za toto predĺženia. Výrobca sa má spoliehať hlavne na svoju kvalitu a nie na to, či sa niekto odváži reklamovať jeho výrobky. Ide prioritne o čiernu a bielu techniku. Človek predsa nemôže kupovať po dvoch rokoch vždy nový výrobok. Je to absolútny konzum spoločnosti nešetrný k našim peňaženkám a ani k životnému prostrediu. Kedysi topánky vydržali bez problémov 5 – 6 rokov. Staré TV  nám idú aj po 30 rokoch. Staré gramorádio  OPERA nám funguje doteraz. Mám ho už len ako nostalgickú spomienku. Nerád sa totiž lúčim so svojimi vecami, aj keď už nie sú moderné.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico na sneme opäť útočil aj na médiá

Vo funkcii podpredsedov skončia Dušan Čaplovič a Pavol Paška.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

EKONOMIKA

RegioJet skracuje svoje vlaky do Košíc, na prevádzku má málo vozňov

Jazdiť bude len so siedmimi vozňami.


Už ste čítali?