reklama

Má aj ministerstvo školstva prázdniny?

Nedá mi aj počas letných prázdnin nepichnúť si do ministerstva školstva. Je síce pekné, že pán minister sa rok oboznamuje s problematikou školstva a že sa temer nič nedeje. Je pekné, že poradcovia na výber kníh dostanú 40.000 € a knihu nie sú žiadne. Je pekné, že v niektorej organizácii podriadenej organizácií MŠ sedí generálny riaditeľ s pokarhaním za porušovania o zákona o prístupu k informáciám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (37)

Čakám na odpovede z ministerstva školstva a čuduj sa svete, asi niekde zamrzli. Ale veď je leto, pán minister! Agendu je potrebné vytvárať aj počas prázdnin, hlavne ak sa nachádza v takom katastrofálnom stave, v akom je. Nie som učiteľ a venujem sa „len“ neformálnemu a informálnemu vzdelávaniu dospelých a mládeže.

To, čo sa však deje na MŠ, je organizovaný „bordel“. Na odpoveď na moje sťažnosti čakám už takmer 4 mesiace. Myslím, že nie som sám. Ak by ministerstvo školstva prestalo existovať, vlastne by sa nič také nestalo. Učitelia musia učiť tak či tak improvizovane a sľuby o novej reforme zapadajú ročným prachom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vážení učitelia – reforma nebude. Nie je dôvod, aby vznikla. Pretože potom by muselo MŠ prepúšťať, ale nie učiteľov. Len svojich úradníkov, externých expertov, zrušiť zopár zbytočných inštitúcií – a to predsa nejde. Treba vycicať daňovníkov a zaplatiť tento administratívy aparát. Keď som si prečítal zopár článkov od pána Martina Mojžiša a videl niektoré videá, celkom by som ho bral ako ministra. Aspoň vie pomenovať problém a dokonca aj navrhnúť riešenia. Možno niektorí poviete, veď nie je pedagóg, didaktik a neviem čo ešte a možno práve to je tá výhoda. Je potrebné spolupracovať s ľuďmi s praxou. Možno je toto cesta, ako vniesť nový pohľad na vzdelávanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napríklad načo nám je 10 ročná povinná školská dochádzka?  Aby niektoré indivíduá pokračovali ešte rok na strednej škole? Zbytočne vyhodené peniaze von oknom. Ak sa posunula trestno - právna zodpovednosť na 14 rokov, nech je potom aj povinná školská dochádzka do tohto veku. Jednoduché a ľahko realizovateľné.

Stredné a vysoké školy nech dostávajú financie od potreby trhu práce. Nie je možné, aby pomaly každý stredoškolák študoval na vysokej škole, aj keď na to absolútne nemá hlavu. Na vysokých školách by som tiež určil potrebný počet študentov podľa jednotlivých odborných profesií. Prepáčte mi, ale taký vysoký počet  sociálnych pracovníkov, respektíve bezpečnostných manažérov a iných perál nepovažujem vôbec za nutný. Stačil by len nejaký ročný kurz, alebo doplnkové štúdium.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Študenti sa neučia a využívajú (a často aj zneužívajú) systém dotácií. Veď aj tak ma nevyhodia, pretože majú za mňa financie. Ja by som navrhol pre problémových žiakov – ak si porušil poriadok, letíš a peniaze ostávajú škole. Ak chce daný študent pokračovať v štúdiu, musí si ju zaplatiť a hotovo. Je množstvo dobrých odborníkov na školstvo a vzdelávanie, len majú jednu chybu: sú to zväčša nepohodlní „rebelanti“ a s tými veľmi MŠ asi nebude chcieť spolupracovať, pretože majú svoj názor a to sa dnes nenosí. Tak pán minister, prajem vám príjemné prázdniny a kopu slnka, veď hlbšie sa už klesnúť ani nedá, tak prečo si neoddýchnuť...Školy a učitelia zase rok počkajú.

Gabriel Huraj

Gabriel Huraj

Bloger 
  • Počet článkov:  185
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Je množstvo vecí a udalostí, ktoré každodenne prežívam. O niektoré pocity a postrehy sa chcem podeliť ajs vami a spoznať váš názor. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu