Fígeľ za 55 € na železniciach SR

Autor: Gabriel Huraj | 15.7.2011 o 11:22 | (upravené 15.7.2011 o 14:21) Karma článku: 12,90 | Prečítané:  3620x

Na začiatku júla som využil akciu ŽSR a kúpil si lístok za 55 € na mesiac. Lístok platí na všetky trate ŽSR. Myšlienka veľmi dobrá a hlavne sa mi nekopí hromada lístkov. Preto niekoľko úvah o prakticky celkom dobrej myšlienke.

Prvá výhoda je, že si nemusíte zakaždým kupovať lístok. Stačí zaplatiť na mesiac hotovosť alebo bankovým prevodom.

Druhá výhoda je, že využívam podstatne viac vlaky ako autobus alebo osobnú dopravu. Je to ekologické a z časti odľahčuje dopravu na cestách.

Tretia výhoda je, že ŽSR prakticky dopredu dostáva peniaze za svoje služby.

Štvrtá výhoda je, že cestujem, kam chcem a kam idú vlaky a koľajnice.

Piata výhoda je cena, ktorá je celkom prijateľná, ak si prepočítam iné dopravné prostriedky alebo benzín.

Ak vlaky nemeškajú, sú aj celkom dobré spojenia. Dá sa dopraviť temer všade, až na odľahlé dedinky, do ktorých chodí autobus dvakrát denne, respektíve vôbec.

Len sa pýtam vedenia, prečo to nezavedú počas celého roka? Zaplatená suma sa uloží do čipovej karty, čím sa určí doba jej platnosti a je to. Nie je potrebné nosiť ani len lístok zo sebou. Postačila by len karta.

No a potom by mohli začať zdražovať aj jednorazové cesty, pretože človek by mal na výber. Buď si dlhodobý zákazník a máš za vernosť určité výhody, alebo ideš iba raz a priplatíš si. Ak by som bol ministrom dopravy, išiel by som touto cestou. Je jednoduchšia a pre všetkých prijateľnejšia.

Uvediem príklad. Cesta medzi Prešovom a Sabinovom stojí s kartou Klasik 0,60€, čo je lacnejšie ako MHD v Bratislave a iných krajoch. Možno po zdražení a bez zľavy to bude 1 €. Ak by človek cestoval len tých 20 pracovných dní, bolo by to 40 €. Stále by sa mu to ešte neoplatilo. Ak však sa rozhodne ísť na výlet napríklad do Bratislavy, už prakticky zarába a je to pre neho výhodné. Je to príklad na jednu z kratších tratí. Ale ľudia dochádzajú aj na väčšie vzdialenosti. Možno by sa tým podporil aj domáci cestovný ruch a počas víkendu by si mohol majiteľ zobrať napríklad jednu osobu so sebou. Platilo by to v sobotu a nedeľu. Mohlo by sa majiteľom predplateného cestovného ponúknuť v spolupráci s inými subjektmi zľavnené vstupné na akcie a podujatia počas víkendov. Je toho jednoducho veľa, čo by sa dalo, ak by sa chcelo.

Zamestnávatelia by mohli zamestnancom kúpiť aj hromadné mesačné lístky a tak ich odbremeniť a zahrnúť si to do nákladov.

Postupne by sa možno aj služby zlepšili. Na druhej strane dosť veľa cestujem aj po Európe a uvediem príklady: ICE vlaky v Nemecku či Španielsku nie sú o nič lepšie ako na Slovensku a podobne je to aj so Švédskom, Talianskom či Veľkou Britániou. Hovorím o druhej triede. Eurostar o podobné rýchlovlaky sú iba rýchlejšie, ale nie sú o nič komfortnejšie v tejto triede.

Jediné, čo mi vadí, sú staré súpravy a ich niekedy absolútne zanedbané a zničené toalety. No všetko nemôžem dávať za vinu len železnici, ale veľakrát prioritne vandalizmu. Niekedy aj vlaky svedčia o vyspelosti národa. Osobne mám najradšej vlakovú dopravu. Môžem sa poprechádzať na dlhších tratiach. Ísť aj na tú zanedbanú toaletu (nie je to pravidlo).

Jedno jediné, čo tým sledujem, je práve tá možnosť výberu predplatenia si danej služby za ešte celkom prijateľnú cenu. To je všetko. Nič viac a nič menej a pre všetkých len toľko, nie som ani zamestnancom železníc a ani s nimi nijako nie som prepojený. Jednoducho sa mi páči cestovať vlakom a aj táto akcia sa mi pozdáva, len keby ostala natrvalo.

Podotýkam, ide predovšetkým o pracujúcich. Nie študentov, dôchodcov a pod. !

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico na sneme opäť útočil aj na médiá

Vo funkcii podpredsedov skončia Dušan Čaplovič a Pavol Paška.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

EKONOMIKA

RegioJet skracuje svoje vlaky do Košíc, na prevádzku má málo vozňov

Jazdiť bude len so siedmimi vozňami.


Už ste čítali?