reklama

Finanční poradcovia, „miska kyska“ a iné zbytočnosti

Prednedávnom sme mali projektové stretnutie tímu v jednom hoteli. S nami tam bolo zároveň aj sústredenie nejakej finančnícko-poradenskej skupiny.  Obedovali sme a nechtiac som zachytil rozhovor ich budúceho nadriadeného s novými „úspešnými finančnými expertmi“ . Nevadí, že to boli študenti, predavači, učitelia, jednoducho všetky možné profesie, ktoré si chcú ešte popri práci čo-to privyrobiť. Síce ide o pyramídovú hru, ale čo už, veď to zistia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Keď som však počul, ako im vymývajú mozgy, že vraj akú postupovú triedu chcú dosiahnuť – či RR + a pod.(fakt sa ospravedlňujem, ale zapamätať sa to nedalo). Koľko zákazníkov si získa behom roka, že vraj 250. To som sa už celkom usmial a išiel radšej preč, aby som náhodou nemal nejakú pripomienku. Takže chudáčisko najprv poistí celú svoju rodinu, potom kamarátov a potom to skončí. Tí takzvaní poradcovia niekedy nemajú ani len základné znalosti z fungovania ekonomík, trhov a o ich prehľadoch už ani nevravím. Kde boli počas krízy? To sa temer všetci stratili z dohľadu ľudí, ktorým tak skvele poradili investovať financie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemám nič proti stratám z cenných papierov a akcií. Ani proti ziskom. Je to každého osobná vec, ak to chce risknúť. Mám však námietky proti ich nevkusnému a dotieravému otravovaniu.

Zaujímam sa o finančné trhy asi 10 rokov. Je to také moje internetové hobby. Hlavne mi ide o DAX a sem tam PX – teda Nemeckú a Pražskú burzu. Majú totiž hlavný vplyv na našu ekonomiku. Pozriem si aj DOW JONES a ak vyjde čas, aj Ruskú burzu. Našu som už akosi prestal sledovať, pretože jej obraty sú hrozné. Poznám bankové produkty, úvery atď., ale finančného poradcu by som sa neodvážil robiť.

Najhoršie je na celej veci je drzosť, s akou chcú s vami nadviazať rozhovor a ponúknuť produkty. Raz sa mi stalo, že môj kamarát poskytol moje číslo práve takémuto drzému poradcovi. 5 krát som mu povedal – nemám záujem. Potom som už zvýšil hlas, nech už dá pokoj. Na tretí deň už som vôbec nebral to číslo, ale bol vynaliezavý a zavolal mi opäť  z iného. To ma tak vytočilo, že som ho rovno poslal do .... Od tej doby  mám od neho  pokoj.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podobne som vyskúšal a zúčastnil sa niekoľkých predajných akcií. Či už zájazdov, alebo domácich predajných akcií. Poznáte to: kamarát mi zavolá, že vyhral nejakú deku, ale musí pozháňať ešte ďalšie dva manželské páry. A idem sa pobaviť. Aká výborná je taká „miska kyska“ – to som skoro spadol z kolien. Keď začal hovoriť o zázračných hrncoch a že takmer nepotrebujete energiu. To som sa už ozval, či mi prezradí, ako strojnému inžinierovi taký kov, pomaly perpetum mobile. To ma vyprevadili von, aby som nekazil obchod. Najhoršie je však to predražovanie. V obchode si to kúpite za 20% ceny, ktorú tak výhodne ponúkajú daní predajcovia na svojich akciách. Ešte horšie od toho najhoršieho je doslova okrádanie naivných dôchodcov. Sú najlepším terčom. Morálny kredit týchto predajcov je na nulovej hranici, keďže zneužívajú dôveru týchto ľudí, ktorí majú aj tak hlboko do peňaženky. O záruke už ani nehovorím. Funkčnosť týchto produktov je často diskutabilná.

Gabriel Huraj

Gabriel Huraj

Bloger 
  • Počet článkov:  185
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Je množstvo vecí a udalostí, ktoré každodenne prežívam. O niektoré pocity a postrehy sa chcem podeliť ajs vami a spoznať váš názor. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu